فوران آتشفشان در فيليپين بيش از نيم مايل

۳۲ بازديد
فوران آتشفشان  در فيليپين  بيش  از  نيم  مايل

توسط JOEAL CALUPITAN و JIM GOMEZ TAGAYTAY ، فيليپين (AP) - يك آتشفشان در نزديكي پايتخت فيليپين گدازه ها را به آسمان مي چرخاند و سه شنبه دائماً مي لرزيد ، احتمالاً فوران بزرگتر و خطرناك تري را به همراه دارد ، زيرا ده ها هزار نفر از مردم از روستاهاي تاريك و پوشيده از خاكستر سنگين فرار كردند كار دولت به حالت تعليق درآمد و مدارس در تعدادي از شهرها و شهرها از جمله مانيل به دليل خطرات سلامتي ناشي از خاكستر بسته شدند. صدها پرواز لغو يا به تأخير افتاد و ده ها هزار مسافر را تحت تأثير قرار داد. انستيتوي آتشفشان شناسي و زلزله شناسي فيليپين گفت: استراحت آتشفشان طال و چندين شكاف جديد در زمين نزديك به احتمال زياد ماگما در حال افزايش است و ممكن است منجر به فعاليت فوران بيشتر شود. اين آتشفشان چشمه هاي گدازه قرمز داغ 800 متر (نيم مايل) را به آسمان مي چرخاند و ستون عظيم خاكستر و بقاياي آتشفشاني در بعضي مواقع با رگه هايي از رعد و برق روشن مي شد. سطح هشدار از زمان آغاز فوران روز يكشنبه 4 بوده است ، كه نشان مي دهد فوران خطرناك در ساعت ها تا روزها امكان پذير است. سطح 5 ، بالاترين ، به اين معني است كه چنين فوران در حال انجام است. اين موسسه فيليپين اعلام كرد كه حدود 50 زمين لرزه آتشفشاني در طي هشت ساعت سه شنبه كشف شد كه نشان دهنده افزايش ماگما است. همچنين هشدار داد كه ريزش خاكستر سنگين و طولاني در روستاهاي اطراف امكان پذير است. سرعت ظهور ماگما مهم است (در تعيين) چه موقع آتشفشان فوران شديد خواهد داشت و اگر كند شود و يخ بزند. "گفت: رناتو سوليدوم ، رئيس اين موسسه. از هم اكنون ، ما نمي بينيم كه فعاليت ها كند مي شوند و زمين لرزه ها همچنان ادامه دارند استفان دوجارريك سخنگوي آمريكا در نيويورك گفت: بيش از 38000 نفر تاكنون به بيش از 200 مركز تخليه منتقل شده اند. وي گفت تيم هاي ايالات متحده در حال بازديد از مراكز تخليه و مقامات پشتيباني هستند كه از سازمان ملل خواسته اند تا در ماسك هاي صورت كمك كند. آتشفشان زيبا در وسط درياچه اي در استان باتانگاس در جنوب مانيل يكشنبه در زندگي زنده شد

انفجاري قدرتمند كه يك ستون ۱۵ كيلومتري (۹ مايلي)خاكستر، بخار و صخره را در آسمان منفجر كرد. ابره‌اي خاكستر آتشفشاني كه در مانيلا، ۶۵ كيلومتري (۴۰ مايلي)تا شمال مي‌وزد، روز يكشنبه فرودگاه اصلي كشور را تعطيل كرده و بخشي از روز دوشنبه را تعطيل كردند تا اين كه خاكستر آرام شود.اد Monreal مدير فرودگاه به اسوشيتد پرس گفت بيش از ۵۰۰ پرواز بين‌المللي و خانگي به علت تعطيلي شبانه فرودگاه لغو يا به تعويق افتاد كه در حدود ۸۰،۰۰۰ مسافر را تحت‌تاثير قرار داده‌است.اميدوارم جهت باد تغيير نكند. تا زماني كه سقوط خاكستر به ما نمي‌رسد، ما مي‌توانيم به وضعيت عادي برگرديم."آژانس پاسخ فاجعه، بيش از ۴۰،۰۰۰ نفر را در Batangas و provinces در نزديكي Cavite كه در حدود ۲۰۰ مركز تخليه را پناه دادند، شمرد. مقامات انتظار دارند كه تعداد تورم افزايش يابد.solidum به ساكنان هشدار داد كه از بازگشت به روستاهاي داراي ريسك بالا مبني بر درك اين كه فوران در حال كاهش است، بازگردند. او نسبت به جريان pyroclastic هشدار داد، مواد گرم - حرارت از آتشفشان كه مي‌توانند با سرعت زياد سفر كنند و هر چيزي را در مسير خود بسوزانند.solidum گفت كه زمان مناسبي براي استراحت و زندگي روستاييان آسيب‌ديده جهت بازگشت به حالت عادي است، اما پيش‌بيني رفتار اين آتشفشان با قطعيت دشوار است.solidum در يك كنفرانس خبري گفت: " ما بايد مطمئن شويم كه مردم درك مي‌كنند و البته دولت مي‌گويد كه اين يك فعاليت نيست كه فقط مدت كوتاهي باشد."رئيس‌جمهور رودريگو Duterte از Batangas كه به شدت آسيب‌ديده اند، ديدار كرد كه به عنوان منطقه فاجعه براي پرداخت سريع‌تر سرمايه‌هاي اضطراري اعلام شده‌است. او همراه با مقامات ارشد واكنش به فاجعه و اعضاي كابينه وعده داد كه دولت ملي به پاك‌سازي و بازسازي استان ويران‌شده پس از پايان فوران كمك خواهد كرد.آژانس واكنش فاجعه دولتي جزئيات خسارات را اعلام نكرده است، اما روزنامه نگاران ده‌ها خانه را ديده‌اند كه با خاكستر سنگين و زلزله‌هاي مكرر در دو منطقه Batangas خراب شده‌اند.حداقل شش نفر به بيمارستاني در شهر Tagaytay منتقل شده‌اند.

به خاطر بيماري‌هاي تنفسي ناشي از خاكستر.فوران نه به طور مستقيم باعث مرگ و يا آسيب جدي شده‌است. مرگ راننده در تصادف روي جاده پوشيده از خاكستر به شرايط لغزنده پيوسته‌است.جزيره كوچكي كه كوه آتشفشان در آن قرار دارد, مدت هاست كه " منطقه خطر دائمي " ناميده مي‌شود, اگرچه روستاهاي ماهيگيري مدت‌ها در آنجا وجود داشته‌اند. اين روستاها همگي تخليه شدند, هر چند كه برخي از مقامات دولتي خواستار تخليه كلي جوامع در معرض خطر در شعاع يك كيلومتري (مايل - مايل) آب دريا شده‌اند.فوران فاجعه‌آميز سال گذشته, منجر به مرگ صدها نفر شد. اين دومين - بيش از ۲۰ آتشفشان فعال در فيليپين است كه در امتداد " حلقه آتش " قرار دارد كه در آن بيشتر فعاليت‌هاي لرزه‌اي جهان رخ مي‌دهد.كوه آتشفشان كه مدت‌ها خفته بود, در يكي از بزرگ‌ترين فوران‌هاي آتش فشاني در سده بيست و يكم در شمال مانيل به سر برد و صدها نفر را كشت._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _گومز از مانيل گزارش داد. روزنامه نگاراني كه در ارتباط با خبرنگاران آسوشيتدپرس " سلين " و " آرون اس آ " در مانيل گزارش كرده‌اند در اين گزارش مشاركت داشته‌اند.

منبع

بهترین زمان سفر به فیلیپین

فیلیپین بیشتر به خاطر بودن در خط استوا یک پوشش گیاهی استوایی دارد. به همین دلیل همیشه سرسبز و خوش آب و هواست. معمولا آب و هوا ی جزایر فیلیپین گرم بوده، میتوان گفت گرم ترین روزهای سال برای ماه های مارچ و می است. شروع بارندگی ها از ژوئن تا اکتبر بوده و اگر سردترین روزهای فیلیپین را میخواهید، نوامبر تا فوریه را میتوان نام برد. بهترین زمان سفر به فیلیپین با توجه به قرار داشتن این کشور در خط استوا، از نوامبر تا فوریه یعنی از ماه ها آبان تا بهمن بوده که آب و هوایی مناسب و متعادل دارد.

معروف ترین غذاهای فیلیپینی

۱- چامپورادو (Champorado)

چامپورادو نوعی پودینگ برنج شیرین است که با پودر کاکائو و یا حتی قهوه طعم دار می شود. برای درست کردن این غذا، برنج پخته را با پودر کاکائو مخلوط می کنند و بعد به آن شیر و شکر اضافه می کنند تا شیرین شود. این غذا را معمولا با ماهی خشک و شور می خورند تا ترکیب شوری و شیرینی طعم فوق العاده ای را به وجود بیاورد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.